Hemresa

Oj på den långa, trånga hemresan var visst Rocky fotograf.









Lite Paristips istället:
- Det är tungt att åka med barn i barnvagn, Paris är inte barnvagnsanpassat. Åk minst två stycken så att ni kan hjälpas åt att lyfta barnvagn och barn över alla slussar.
- Man får inte ha med sig en barnvagn till Louvren, Eiffeltornet mm. Det blir för trångt.
- Om du ska shoppa, kolla då före du åker vad och var du vill shoppa, Paris är stort.
- Hyrbil är inte nödvändigt
- Lita inte på Gpsen, den kan lura dej många mil åt fel håll
- Vin är billigare än läsk på restauranger
- Drick inte öl, absolut inte veteöl med saftsoppakoncistens.
- Parisarna vet inte var Budweiser är, inte ens om hela sportbaren har Budreklam.
- Drick vin.
- Barn äter gratis på de flesta restauranger. Dom får nuggets och  pommes på varenda restaurang
- Åk till Disneyland, det är inte dyrt. Allt på insidan är gratis, förutom mat.
- Packa inte för mycket.
- Lär dej lite Franska, få vill prata engelska även om dom kan pga. stolthet
- Blöjor är dyra nästan 200 kronor för ett paket.
- Åk inte med Skyways om du vill shoppa, då blir det svindyrt på hemvägen.
- De få barn man ser inne i stan har avgasskydd/köldskydd på vagnen.
- Butikerna har många våningsplan, åk många om barn ska med så att ni kan plöja igenom butikerna medans någon väntar ute med barnvagnen.
- Ta en guidad tur, man slipper köer och för under 1000lappen får du se och höra det vktigaste. Annars kan man promenera.
- Det luktar kiss i stan.
- Hotellet vi bodde på var så snyggt men låg utanför Paris. Lätt värt.
- Vill du ha ditt kött välstekt så får du det vad vi i sverige kallar lättstekt(gäller även köttfärs). Gillar du blodigt kött får du njuta hela resan. Jag drömmer fortfarande om mina blodiga köttbitar, mmmmmmm.
- Folk kör som galningar i stan. Krockar dom så stannar dom av och skriker åt varandra, sedan kör dom vidare.
- Det var kallt när vi var där över jul, så kallt att Parisare med barn höll sig inne.
- Inte ens poliserna kan engelska, fråga någon annan om vägen.

Jag åker mer än gärna till Paris igen, gärna med barn men inte med småbarn.



Nu är Paris avslutat

Kommentarer
Postat av: anna

Försöker hitta nån sida med din brors foton å så. Visst finns en sån? Adress tack! Väldigt nyfiken

2009-03-08 @ 00:14:48
URL: http://ejreviskan.blogg.se/
Postat av: Hasse

Hehe, jag gillar dina punkter om Paris. Jag var ju där med jobbet februari 2008. Framförallt uppmärksammade jag hur skitigt det var överallt. Och vad i HELVETE ÄR DET SOM LUKTAR?! Vi fick riktigt öl på hotellet, men det var enda stället. Jag kommer ALDRIG att fara till Paris med barnvagn. Det kan vi skriva upp! Angående trafiken så var det mycket underhållande att bara stå och titta på en korsning i 10 minuter. Det händer mycket på 10 min i Paristrafiken :)

2009-03-09 @ 11:44:21
URL: http://loki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0