En dag på barn och stan

I morse ringde dom från barn och sa att vi fick avvakta till eftermiddan för att kolla hor hostan utvecklade sig. Hon sa även att han inte har haft RS(???!!!) provsvaren från Umeå visade på ett annat virus och nu går det tydligen inte så mycket RS men provet som togs här visade RS, hur är det möjligt? Så vi isolerade oss i veckor i onödan, tack tack.

Dom ringde upp två timmar senare och hade då läst hans journal där det stod att vid nästa tillfälle han får svårt att andas ska astabehandling prövas så vi fick tid på barn klockan 14 för en undersökning på 2 minuter och sedan hade vi recept på medicinen. Men läkaren har skrivit ut en andningsmask som inte finns på nåt apotek i stan, på sjukhuset fanns det en men dom hade stängt, så han fick ändå ingen medicin idag.

Jag måste säga att jag HATAR nya apoteken. Jag älskar fortfarande apoteket på Solbacken men alla andra suger. Apoteken behöver inte längre ha inne medicinen som var obligatorisk förr utan dom får visst själva välja vad dom ska ha i sitt sortiment och behöver man då en ovanlig grej får man springa runt på fyra apotek i onödan för ingen har grejerna utan det måste beställas.

Efter André kom hem sprang jag och Johan på stan och köpte grejer åt varandra och åt pappa och några få klappar till mina små. Har bara två ogjorda julklappar sen är jag redo och dom två är hos Johan. Mina 5 till lilla julis är oxå kvar men det fixar jag imorgon.


Var tvungen att ta kort på solen idag, knallorangerosa med strålar rakt upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0