Vill inte gnälla

Men nu har jag fått nog, mina fogar förstör mig. Har foglossningsbesvär i sinne, kan inte ligga, sitta, stå eller gå.
Vill inte klaga men idag var jag till barnmorskan som tycker att jag ska ta det lugnt, jag vägrar bli sjukskriven men det blir inge mer gympaledande för min del. Nu har jag beställt ett stödbälte, fick testa ett idag och det var riktigt skönt. Jag hoppas att de blir lösningen för jag känner mig i upplösningstillstånd nu.
Det räcker inte med fogarna, har även en massa förvärkar.


Foglossning

Från Wikipedia

Foglossning är fysiskt fenomen under graviditetbäckenringens broskfogar under hormonernas inverkan mjukas upp och bäckenringens ben därmed lossar från varandra. Genom denna fysiska förändring förbereds kvinnans kropp för att föda barnet, genom att uppmjukningen ökar måtten i bäckenets in- och utgång med 1-2 cm. Så snart kvinnan har fött sitt barn och hormonnivåerna återgår till det icke-gravida tillståndet så stelnar åter broskfogarna och benringen blir stabil igen. På latin heter fenomenet symfyseolys



Bebisen verkar iaf må toppen och gympar på hela kvällarna.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så kul att vi ska bli en till i familen!Men det är så jobbigt att du måste ha så mycket foglossning och förvärkar:(Å eftersom jag inte haft några såna bekymmer själv så har jag ingen aning vad man kan göra....Men får hoppas att bältet kommer att hjälpa!!!Ha en bra dag!

2010-02-25 @ 08:31:49
URL: http://optimalprimes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0