Mätt

Vi har haft det lite kämpigt med matningen jag och min bebis. Han har suttit fast på mig som en sugklocka och ätit och ätit dygnet runt utan att bli nöjd. Det har resulterat i väldigt dåligt med sömn, väldigt trasiga bröstvårtor och dåligt humör på oss båda.
Igår märkte jag att jag hade väldigt tomma tuttar, på kvällen var dom helt tomma. Vet inte om det är stress, värmen eller vad det är som händer i kroppen. Lillen har sugit hela natten och hela dagen. Nu för några timmar sedan fick han ersättning. Jag har aldrig sett honom så lugn och fridfull. Han slurkade i sig en hel portion från drickskålen utan att spilla en droppe, efteråt bajsade han en massa och somnade sött.
Min stackars bebis har aldrig varit mätt.
Han har inte kunnat sova mer än 20 minuter på raken de senaste dagarna men nu sover han.
Och jag hinner med att plocka undan och städa lite, det har jag inte hunnit med sedan han föddes.
Jag har Traderat en bärsele som är på väg, längtar tills den kommer, han vill ha mycket närhet och jag vill kunna göra saker.

Jag ska fortsätta amma honom så mycket det bara går så att mjölken förhoppningsvis kommer tillbaka med full sprutt. Men vi verkar må väldigt bra av ersättningen båda två.
Men Rocky hade jag hur mycket mjölk som helst, honom kunde jag amma i nästan 6 månader. Då blev han less och ville äta riktig mat.


Kommentarer
Postat av: Heléne

Vad tur att det finns andra lösningar:)Hoppas mjölken kommer nu när du känner dej utvilad och att det blir svalare så att du producerar mjölk istället för svett!

Hoppa sni får en skön natt.

2010-07-15 @ 01:12:54
URL: http://optimalprimes.blogg.se/
Postat av: Heléne

Vad blev priset på selen då?

2010-07-15 @ 01:13:38
URL: http://optimalprimes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0