Night from hell

Vinny blev trött först, i vanliga fall lägger jag Rocky före honom eftersom att Vinny inte kan sova till sin brors röst och Rocky är aldrig tyst.
Jag satt med lillebror i famnen och matade honom medans Rocky lekte i hallen, han var inte helt otippat Harry Potter. När jag hade nattat Vinny klart dvs. gett upp såg jag vad Rocky hade ställt till med. Han har dragit tunga lådor, tvättkorgar, stolar och annat skräp på golvet och byggt hinder i hallen så jag inte skulle kunna lägga honom.
Var inte svårt att lyfta bort grejerna men då såg jag att hela hallgolvet var repat!
Jag skriker inte åt mina barn, det behövs inte. När jag tex säger: "Oj, du har repat hela golvet" så blir Rocky ledsen för han vet när han har gjort fel, man behöver inte ens bli arg. Men han blev ledsen och låste nästan in sig på stora toan, han insåg att jag hade blivit arg på riktigt just när han stängde in sig så istället började han slåss.
Vinny låg i sin säng och tjollrade men blev less och började skrika. Jag la honom inkuddad soffan och fortsatte kampen. När jag hade fått i säng honom så vägrade han ligga. Han ställde sig upp och fick stå där. Efter 20 minuter gick jag in igen och han stod kvar i sängen. Övertalade honom att lägga sig men då inträffade nästa katastrof. Delfinis var borta. Han har fem favoriter: Nalle, Maja, Delfinis, Hundis och Grisis. Bara att börja leta. Han grät oavbrutet i 20 minuter men är nu tyst, jag tror att han sover. Jag letar fortfarande, tog bara en datanördspaus.
Vissa kvällar önskar jag att jag inte var ensam för det är dom kvällarna som jag är ensam som är värst.

Hade fel, han sover inte. Vinny ligger i babysittern och börjar vara missnöjd.


En bild från Kolmården 2008 då han fick Delfinis.




Tillslut sover dom båda två och då börjar man sakna dom och längtar till morgondagen då man får vakna till ljudet av hungrigt skrik och trasknade barnfötter♥

Eller så får jag kanske väcka dom båda med en nybryggd nappflaska och en mumsig frulle.

Kommentarer
Postat av: Mommon

Hoppas att ni får en bättre dag idag:) Sämre ´kan det väl inte bli.....

2010-11-19 @ 08:17:16
URL: http://optimalprimes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0