Nu då?

Båda barnen sover och plötsligt blev jag ensam. Hämtade en unge på dagis som var på strålande humör för han fick fika med sina kompisar idag. Jag och Vinny tittade på. En sötnos på ~2år kunde inte fika när vi var där. Han undrade hela tiden var Vinny hade "Noppen" och "Lumpan".

Söt: "Val äj noppen?"
Jag: "I blöjan"
Söt: "Val äj Inyys lumpa?"
Jag: "I blöjan"

Och så höll vi på i 10 minuter tills jag inte kunde hålla mig för skratt längre.

Efter att vi lämnat dansbandsbussen åkte vi till solbacken och kom hem hungriga som vargar med 4 påsar mat, välling och tulpaner. Och självklart Bakugangrejer. Ni som inte vet vad Bakugan är har inte missat nåt. Det är runda bollar som man kastar och ropar: Bakuganattack, Bakugan res dej!" och Rockys Bakugan är alltid oslagbara.

Vi har ätit en god kycklingsallad med bara goda grejer, kakor och mjölk och barnen har badat med varandra utan mig för första gången. Hittade en badring på Edda som det var punka på som Vinny sitter säkert i.

Har ett problem. Telefonen är i bilen i garaget. Och jag är hemma med två sovande ungar. Vågar nog springa ner om ett tag, det tar nog bara en minut för jag kommer att kuta ihjäl mig.

Det var min fredag, en supermegaunderbarmysfredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0