Terapi

Idag var första lekterapibesöket för att lindra Rockys rädsla för nålar och blod och sår.
Vi lekte och hade det skoj, testade att sticka lite i dockorna och före sticken satte han på dom en mask så att dom fick sova. För han är van att ha det så.
Det ska inte vara så att man får sån panik vid stick att man måste bli drogad och sövd och snart är det dags för vaccination.
Att gå till lekterapin och leka och suga saft ur apelsiner är värt ett försök.
Det handlar ju inte om någon psykologhistoria utan man leker och får roliga minnen från sjukhuset.
Det är väl ändå inte många som tycker blodprov är roliga saker.

Allt jag gör är för att killarna ska må bra. Och just nu behöver jag en paus från dom för att kunna vara en positivare mamma. Skulle man vara på jobbet dygnet runt betyder det ju absolut inte att man skulle göra ett bättre jobb.
En dag i OFFläge, gärna på lördag och gärna med lite vin i blodet. Det behöver jag.
Gärna en vanlig dag oxå, bara för att kunna ladda om batterierna.


Men jag blir som så motarbetad i mina planer. I alla planer. Det suger.






Kommentarer
Postat av: Frida

Du får komma me dom till mig nån dag:)

2011-09-05 @ 19:29:16
URL: http://shooooo.blogg.se/
Postat av: Jessica

Blir det inge storröj på lördag kan vi alltid dricka vin och käka ostbricka typ =) Gruvar mej som sagt för dagen efter, vet ju hur jag brukar spåra på krogen =)

2011-09-05 @ 22:27:46
Postat av: -

Det gör ont att läsa allt du skriver. Men vilken mamma du är! Så stark hanna

2011-09-05 @ 23:27:56
URL: http://Www.nojsbotwin.se
Postat av: S

Hade jag känt dig och pojkarna hade jag mer än gärna ställt upp någon gång. Dom skulle garanterat få leka av sig och hitta påen massa bus med mina barn :-)

2011-09-06 @ 10:38:51
Postat av: Elin

Dom får gärna komma o vara med mej nån dag hoppas jag att du vet :) Det e bara att höra av sej!

2011-09-09 @ 11:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0