Livet närmar sig

Åkte till doktorn inställd på att komma därifrån med svar och nålstick.

Ingen väntetid. Träffade bästa läkaren på Moröbacke. Hon lyssnade på mina problem på mina lungor och mitt hjärta. Pulsen skenar iväg vid minsta ansträngning och jag har haft ganska många, långa stunder med riktigt ont i bröstet. Bihåleinflammation har jag det kunde hon konstatera. Jag frågade om riskerna med TWAR hon höll med om att det absolut kunde vara det. Beställde EKG och massa prover.

Fick en vass borste uppkörd i bihålorna och blev tömd på blod.

Blev halvnaken med ekgsugproppar över kroppen. Då rusade läkaren in och skrek: CRPet var jättehögt!!! Du får antibiotika och vi tar ett som även funkar mot TWAR.

Har sovit resten av dagen, är sjukt illamående. Pratade mig ur sjukskrivning. Ska knapra piller några veckor och kortisonspraya näsan. Och ta det lugnt.

Snart är jag frisk :)


Kommentarer
Postat av: Ida

Usch så jobbigt:( Krya på dig!

2012-10-26 @ 21:56:11
Postat av: Catharina

Huvva! jag har haft TWAR viruset när jag var 16.. tror att jag hade ett CRP på typ 400.. Inget jag minns med värme om man säger så! Krya på dig!

2012-10-28 @ 00:44:42
URL: http://skildrandetankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0